Facebook
Per Hansen
9. juli 2025
Kære alle der læser med her.
Vi har her til morgen mistet far/svigerfar/morfar/oldefar/onkel Per/OP - Per.
Man kan næsten sige, at han gik i forvejen på en opadgående bakke, godt på vej tilbage efter en nylig overstået lungebetændelse.
Så på den ene side var det meget uventet, men på den anden side forventeligt i følge cpr.
Min far blev 92 år.
Hjertet holdt op med at slå, mens han stadig sad på sin seng og forberedte sig på en ny dag. En dag der med garanti havde budt på besøg alle de vante steder, et glas rødvin på hans stamcafé og en sludder med en af de mange søde venner og forretningsdrivende i lokalområdet, og ikke mindst hans fuldstændig uundværlige nabo Mette.
Foruden alle de lokale hunde der skulle have de godbidder der altid var i hans lomme, og som de firbenede venner udemærket var klar over.
Så ville han have sat sig hjem i hans dejlige og elskede have, kigget på fuglene og nok drukket et lille glas rødvin mere. Sludret med hvem af naboerne der nu kom forbi.
Så ville turen være gået op i lejligheden, og spekulationerne over det nyeste billedeprojekt sat i gang. Hans frisør på Frederiksberg Alle var nemlig næste projekt - nr. 11 i rækken. For hvordan laver man en barber stol af en klips/strips/et stykke plastik eller andet… ? Og hvordan med facaden - skulle den være kun stueplan eller flere etager…? Det optog meget hjerneaktivitet, og hjernen den fejlede ihverfald ikke noget.
Jeg er knust, jeg er fyldt op af øjeblikkeligt savn og ikke mindst er jeg dybt taknemmelig for alle de år jeg har fået med et helt specielt menneske der var så afholdt og elsket, og som har glædet så mange mennesker i hans nære cirkler.
Jeg håber, at han nu har fundet vores kære hvor end han her - ikke mindst Berit og min mor.
Der kommer en dato og sted for bisættelse en af de nærmeste dage.
Alle jer af hans venner, både for mig kendte såvel som ukendte er velkomne.
Kærlig hilsen Sanne
Den sidste af Brødrene Hansen, og kan tilføje fætter. Hvil i fred Per!
Kærlig hilsen
Ivan Laursen
|